tag:blogger.com,1999:blog-1269635198457193761.post1114334209451298741..comments2023-12-16T15:29:52.599+02:00Comments on pro peruskoulu: Vantaa luopuu oppikirjoistaUnknownnoreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-1269635198457193761.post-41316487421045061442015-11-04T20:12:12.066+02:002015-11-04T20:12:12.066+02:00Padit ovat erinomainen tuote jota on helppo markki...Padit ovat erinomainen tuote jota on helppo markkinoida opettajille pedagogisin perustein sekä loistava keksintö jolla oppilaat voidaan sitoa ruudun ääreen ja globaaleihin digiverkkoihin jo leikki-ja kouluiässä. Korealaiset, kiinalaiset ja jenkkiläiset jättifirmat kiittävät meitä tästä kuuliaisuudesta ja muutosmyönteisyydestä ihan varmasti. Saattavat antaa opeille jopa papukaijamerkin. Hyvä, niin sitä pitää...<br /><br />Milloin opettajat muuten lopetatte "ruutuajasta" ja sen määrittelemisestä ja rajoista puhumisen oppilaille? <br /><br />On nimittäin aikamoinen paradoksi kun toisaalta sanotaan, että koneen ääressä ei pitäisi olla niin paljon tutkistuista fysiologisistakaan syistä ja toisaalta ruutupädi avataan tunnilla jos toisella ja koko ajan enemmän. Loogisesti opettajien tulisi siis puhua sen puolesta mitä edistävätkin: lasten rajattoman ruutuajan puolesta. <br /><br />Oliko mulla vähän nega sävy? Oli. Niin järjettömiä nyt ollaan Vantaalla tekemässä. Ja olen ihan varma, että pian meidän nilkit painaa perässä. <br /><br />t. isäAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1269635198457193761.post-20199039818358773212015-11-03T21:05:56.992+02:002015-11-03T21:05:56.992+02:00Padit ovat erinomainen väline kamerakynä-työskente...Padit ovat erinomainen väline kamerakynä-työskentelyyn, jossa videokuvaamista käytetään oppimiseen. Se toimii monipuolisesti eri oppiaineissa, myös aivan arkisessa koulutyössä. Kirjoitan kamerakynän pedagogiikasta enemmän täällä: http://www.mystinenportaali.com/mediakasvatus/kamerakyna.htmlIsmo Kiesiläinenhttps://www.blogger.com/profile/17309217982274994232noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1269635198457193761.post-39180623135794945052015-11-03T18:40:44.924+02:002015-11-03T18:40:44.924+02:00Olen samaa mieltä, tabletti ei minusta voi korvata...Olen samaa mieltä, tabletti ei minusta voi korvata pedagogisesti oppikirjoja. On huono isäntä ja väärin käytettynä huono renki.<br /><br />Olen lukenut sähkökirjoja, mutta se on selkeästi erilaista kuin perinteinen kirja. Sen lisäksi on eri asia lukea "proosaa" sähkökirjasta kuin opeteltavaa asiaa.<br /><br />Ostin joskus matematikkan aineistoja kuastantajalta, ne tulivat lähinnä pdf-muodossa, seuraavana vuonna sai vain määräaikaisen käyttölisenssin aineistoon, eli tavallaan sain käyttöoikeuden määrätyksi ajaksi aineistoon, jonka aiemmin oli saanut muistaakseni zip-tiedoistani, eli ensimmäinen vaihtoehto oli parempi.<br /><br />Deekoohttps://www.blogger.com/profile/00761337985482359853noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1269635198457193761.post-91606609833751198682015-11-03T16:44:52.297+02:002015-11-03T16:44:52.297+02:00Viisaita sanoja. Epäilen, että hyötyä ajateltaisii...Viisaita sanoja. Epäilen, että hyötyä ajateltaisiin rahassa, pikemminkin kysymys on ideologinen ja taustalla on enemmän uskomusta kuin tietoa. Itselläni on käytettävissä luokassa pädejä, miniläppäreitä ja atk-luokka ja oppikirjoja ja vihkoja. Käytän kaikkia ja kirjalla formaattina on edelleen hurjan paljon etuja. Pädien etu on nopea käytettävyys ja kamera. Kännyköihin panostaneiden laadukkaat omat kännykät ovat vielä parempia. Sitä en tiedä mitä tapahtuu, jos pädistä tulee aidosti henkilökohtainen. Jos jostain resurssista pitäisi luopua, pädit lähtisivät ensin. Kunnon tietokone on työhön ja opiskeluun monessa kohtaa paras. Jenkeissä pädit ovat jäämässä kakkosiksi chromebookeille juuri näppäinten vuoksi.<br />http://www.pcworld.com/article/2855768/why-chromebooks-are-schooling-ipads-in-education.htmlTeittihttps://www.blogger.com/profile/04181154557161961345noreply@blogger.com