Blogikirjoitukseni Miehen kosketus herätti vilkasta
ajatustenvaihtoa varsinkin Facebookissa. Aina silloin tällöin nostan ylös
kommentin, joka on painavaa sanaa. Tällä kertaa nostin anonyymin miesopettajan, ilmeisesti
helsinkiläisen, ihanasti keskusteluun provosoivan purkauksen.
Anonyymi:
Minun on pakko kirjoittaa tämä anonyyminä. Syy: olen mies (niin sekaisin Suomi on v. 2013) vrt. blogistin perusteet
edellä.
Miksi kosketus, ohjaava ja pedagoginenkin, on nykyään kriminaalia
ja seksuaalista?
Ajattelen kuin maaseudun mummo, oikeasti.
Syyllinen on netti ja tv, josta pursuava seksuaalisuus värjää kaiken
seksuaaliseksi. En häpeä kantaani ollenkaan, uskallan jopa väittää, että niin se
on.
Tästä sähköisestä seksualisoinnista ei voi
syyttää lapsia - eikä tästä voi yleisesti syyttää aikuisiakaan, joiden
"vanhemmuus on kateissa", vaan yhteiskuntaamme syövää yltiöliberaalia
kaiken vapautta ja kaikkeen oikeuksia korostavaa asenneilmastoa, jossa mitään
ei haluta rajoittaa, koska se on fasistista ja konservatiivista.
Aikuiset höpisevät rakkaudesta ja rajoista, mutta eivät laita niitä rajoja edes itselleen, koska jokainen haluaa olla
liberaali - juuri liberaaliudesta onkin tullut oman aikamme totalitarismia, josta
kukaan ei uskalla poiketa.
Tämä vapauden irvikuva yliseksualisoi
maailmamme ja nyt myös perinteisesti kaikkein vähiten seksuaalisen
instituutiomme, koulun.
Alppilan tapaus myös kertoo sen, että kun
opettaja yrittää käyttää sanaa ei ja toimia hierarkisesti, johon hänellä on
viranomaisena oikeus ja lainasäätäjän velvollisuus, tuomitaan myös se.
Opetusvirasto toimii siis juuri kuin se
aikuinen, jonka "aikuisuus on hukassa" vaatimalla että kieltämällä
rajoja samaan aikaan.
Nämä kaksoissignaalit sekoittavat lapsen kuin
lapsen.
Mitä tästä nyt seuraa?
Mitenkä toimin koulussa tässä
asaenneilmastossa tästä eteenpäin?
No, en tietenkään koskaan koske, enkä anna
kenenkään oppilaan koskea minua (sanon lujaa oppilaalle todistajien
läsnäollessa: "Älä koske minuun!") enkä käytä vakavia pakkokeinoja
oppilasta kohtaan koskaan.
Jos luokka karkaa käsistä, neuvon niitä
ystävällisesti tai kehotan niitä ratkaisemaan järjestysongelmansa itse,
demokraattisesti neuvottelemalla liberaalin ja moniarvoisen
kansalaisyhteiskunnan hengessä. Tähän lienee opetusvirasto tyytyväinen.
Lainsäätäjä ja opettajan etiikka vaatii minulta tietenkin toisenlaista
toimintaa, mutta nyt elämme aikoja, jolloin on opportunistisesti toimittava
ajan hengessä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti